Buty wizytówką każdego Gentlemana!


Pierwsze wrażenie robimy tylko raz, dlatego nasz wygląd zewnętrzny jest ogromnie ważny. To, jak odbiorą nas inni może decydować o przebiegu spotkania, rozmowy.
Przysłowie "jak Cie widzą, tak Cię piszą" nie jest wyssane z palca. W skład naszego wizerunku wchodzi wiele aspektów takich jak fryzura, zadbane dłonie, czy nasz outfit, ale wielkie znaczenie odgrywają buty i ich stan.





Zawsze byłem zwolennikiem jakości. Więcej nie znaczy lepiej, wręcz przeciwnie - mniej - ale najwyższej jakości - na lata ;)
Każdy Gentleman dba o swój wizerunek w oczach kobiet, ale i innych mężczyzn. Zadbany, pewny siebie facet na pewno lepiej sobie poradzi w większości sytuacji, w których występuje kontakt z drugą osobą, niż "fleja". 


Na temat włosów pisałem już kilka razy,. Pokazałem już ponad 100 różnych zestawów na blogu, więc zakładam, że stylizacja już wybrana, czas na buty.

Warto zainwestować w porządne buty, najlepsze są te ręcznie wykonane, całkowicie ze skóry. Swoje słynne Yanko mam ze sklepu Patine. Taki zakup jest jednorazowo większy, ale z pewnością bardziej opłacalny. Dobre buty będziesz nosił latami.



Gdy już je kupisz, nie popełnij błędu i najpierw je zaimpregnuj. Uwierz mi, jeśli już zdecydowałeś się na porządne buty, nie oszczędzaj na środkach. Tak jak i skóra człowieka, tak i skórzane buty potrzebują nawilżenia i odpowiednich kosmetyków, preparatów. Dzięki nim utrzymasz obuwie w świetnej kondycji, a co za tym idzie znacząco zwiększysz ich żywotność! Polecam przejrzeć sklep multirenowacja, znajdziesz tam dosłownie wszystko, czego Ci potrzeba. 

Swój zestaw do renowacji mam własnie od nich. Składa się on z trzech rożnych szczotek,





 past, balsamów 




oraz prawideł.
Tutaj na chwilkę się zatrzymamy. Pierwsze pytanie: po co? To bardzo proste. Buty, gdy nie są używane, powinny odpoczywać - w prawidłach. Dzięki nim skóra w miejscach, które są najmocniej eksploatowane, czyli zgięcia - prostuje się i w trakcie suszenia nie ulega deformacjom. 




Najlepsze prawidła to prawidła cedrowe 2-częściowe, imitujące anatomię ludzkiej stopy. Dokładnie wypełniają przednią część cholewki i tył buta, nie deformując jego bryły oraz zapewniając utrzymanie naturalnego kształtu buta - zapobiegają kurczeniu i marszczeniu się skóry.





Najwyższej jakości prawidła wykonuje się z surowego cedrowego drewna. Prawidła z drewna impregnowanego, lub co gorsza lakierowanego, nie chłoną wilgoci z wnętrza buta pozwalając na deformacje skóry, rozwój bakterii i mikroorganizmów, co w efekcie może doprowadzić do wydzielania nieprzyjemnych zapachów z wnętrza obuwia, w skrajnych przypadkach do rozwoju pleśni czy grzybicy. Oczywiście przy odpowiedniej konserwacji wnętrza buta można tego uniknąć przy używaniu nawet plastikowych prawideł, ale wymaga to zaangażowania i stosowania odpowiednich środków chemicznych.
Wniosek? Po raz kolejny lepiej jest zainwestować w produkt wysokiej jakości.




Jeżeli już analizujemy temat drewna oraz jego zastosowania aby zachować odpowiedni kształt, zwrócę także Waszą uwagę na moją ulubioną część garderoby- marynarkę.
Idealnie dobrany rozmiar wieszaka pomoże utrzymać marynarce fason. Tradycyjne "zwykłe" wieszaki które mogą być np. za duże, zaczną rozpychać rękawy i psuć fason.  Moja ulubiona marynarka wisi na takim honorowym wieszaku, będę dążył, aby mieć same takie :)




Wieszaki marki HANGER PROJECT również do nabycia w sklepach
multirenowacja i patine


Wpis powstał w wyniku współpracy z markami Patine raz Multirenowacja

Komentować możesz również nie będąc zarejestrowanym.


13 komentarzy:

  1. Piękne masz te buty, z pewnością sprawię sobie kiedyś podobne :) Pamiętam, jak w dzieciństwie uwielbiałem siadać obok taty i przyglądać mu się jak pastuje buty. Nie przejmował się balsamami itp., walił pastę prosto na buty i szczotkował. Kochałem ten zapach! :P Nadal bardzo go lubię. I masz rację, dzięki dbaniu o skórzane buty cała rodzina chodziła w nich latami. Skóra nie pękała, choć z czasem trochę się odkształcała. Teraz już wiem, jaką rolę odegrałyby prawidła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygrałeś zawody z tymi BUTAMI !!! Nie widziałem jeszcze u Ciebie tak wysokiej półki. Super kolor skóry wybrałeś. Będzie z czasem łapał naturalną patynę. Warto wiedzieć, że w butach tej klasy po zużyciu podeszwy, można ją wymienić. Zaleta Goodyear Welted. Najlepiej zlecić to producentowi. Ci najlepsi oferują taką usługę. Yanko pewnie teź. Widzialem już buty tej klasy, mające 30 lat, które cały czas były w użytku. Sam mam podobne C&J od lat 4 i pielęgnowane Saphirem z roku na rok są coraz piękniejsze :) Ale wieszaki to mam z Tesco:))) Tanie nie były wcale, a druty już wyłażą :( Muszę zastanowić się nad opcją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię Cię już. Zazdrość i foch forever ;) Chyba, że oddasz te buty ? Wyglądają jak szyte na mnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulaaa... podejrzewalnie taki zestaw: buty + akcesoria = 2 przecietne pensje zjadacza chleba z margaryna. Troszke drogi ow wydatek ;\

    OdpowiedzUsuń
  5. "Zawsze byłem zwolennikiem jakości."

    Czyżby? To dlaczego wcześniej promowałeś marki, które z tą jakością nie mają nic wspólnego - np. Celio i C&A? Pewnie dlatego, że za to zapłacili. Teraz Yanko zapłaciło, więc piszesz co innego. Jak chorągiewka. Łukasz, stajesz się mało wiarygodny.

    Odpowiedz tak szczerze, czy naprawdę wieszak za 100 zł to jest coś, co sam byś dla siebie kupił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zawsze byłem zwolennikiem jakości, co nie jest równoznaczne tym, że zawsze na blogu będę pokazywał marki premium.

      Usuń
    2. Mi się progres podoba. Rozwijamy się po to, by poprawiać swoją pozycję. To, że mając lat 14 byłem szalikowcem, nie znaczy, że mając lat 27 nadal muszę mieć te same poglądy i ubierać się jak przed laty. Dojrzewamy ... no może nie wszyscy ;)

      Usuń
  6. Jakość jednorazowo kosztuje, ale to inwestycja długoterminowa. W dłuższym okresie czasu zwraca się z nawiązką. Widziałam nawet grupę na FB "Nie stać mnie na tanie rzeczy" lub podobnie. Coś w tym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tym blogu, jak to już kiedyś ktoś powiedział wszystko zaczyna być robione na pokaz i sponsorowane za promowanie ich w sieci. Ja jakoś nie wierzę, że "szary człowiek" kupuje kilka razy w miesiącu chociażby kilka par butów, marynarek i innych rzeczy, które wcale nie należą do najtańszych- co wcale nie oznacza złego wizerunku. Łukaszu masz rację inwestuj w jakość, a poza tym jakbyś był nudny to, by nie sponsorowali- dziwią mnie co niektóre komentarze, jak kogoś stać niech ma, wszyscy nie mogą być identyczni i mieć tego samego, a poza tym to jest blooooog! i tutaj się promuje to i owo. Tyle w tym temacie. Pozdrawiam Cie i rozwijaj sie dalej!

    OdpowiedzUsuń
  8. drogie te buty, nie boisz się ich nosić (bo np się zniszczą)?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mogą zostawiać także osoby niezarejestrowane.
Wystarczy zmienić opcję na "Anonimowy", lub Nazwa.